مشاوره مستقیم با پزشک و تعیین وقت در واتساپ
مشاوره مستقیم با پزشک و تعیین وقت در تلگرام
مشاوره و تعیین وقت
رزرو نوبت اینترنتی
موثرترین روش های درمان بواسیر در خانه - کلینیک لیزر شفا
کلینیک تخصصی درمان بیماری های مقعدی (بواسیر، شقاق، کیست مویی، آبسه مقعدی، فیستول) با لیزر
همین حالا مشاوره رایگان بیماری های مقعدی بگیرید! تلگرام | تماس مستقیم (۲۲۳۶۱۰۷۱-۰۲۱)
درمان بواسیر در خانه

موثرترین روش های درمان بواسیر در خانه

فرق نمی‌کند جوان باشید یا پیر، زن باشید یا مرد، به هر حال ممکن است به بیماری بواسیر مبتلا شوید و به دنبال راهی برای درمان آن بگردید. بیماری بواسیر یا همان هموروئید، یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی است که می‌توان برای رفع و ریشه کن کردن علائم دردناک آن از روش های مختلفی از جمله درمان های خانگی استفاده کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا چند ترفند موثر و عالی خانگی را در جهت تسکین و بهبود علائم بواسیر به شما معرفی کنیم:

درمان های خانگی بواسیر

بیماری بواسیر در اغلب اوقات بدون نیاز به درمان خاصی از بین می‌برد؛ اما در صورت مزمن شدن آن ممکن است نیاز باشد تا با توجه به گستردگی و میزان شدت علائم دست به برخی از ترفندهای خانگی جهت تسکین و التیام یافتن علائمی مانند سوزش، خارش و درد در ناحیه مقعدی زد.

در ادامه به موثر ترین درمان های خانگی بواسیر اشاره شده است. این موارد عبارتند از:

 

حمام سیتز

درمان بواسیر خانگی

اگر بخواهیم یکی از بهترین ترفندهای خانگی را برای تسکین علائم دردناک بواسیر به شما معرفی کنیم، بی شک حمام سیتز یکی از موثرترین روش هایی است که درد مقعد، سوزش و خارش مقعد را در خانه التیام می‌دهد. برای بهره مندی از مزایای حمام سیتز کافی است به مدت 10 الی 15 دقیقه 2 بار در روز در آب گرم بنشینید تا ناراحتی مقعدی شما بهبود پیدا کند.

 

 در صورت داشتن هرگونه ابهام و یا سوالی درباره بیماری فتق در انتهای همین صفحه (بخش کامنت) سوالتان را مطرح نمایید. کلینیک لیزر شفا در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

استفاده از آلوئه‌ورا

همه ما از فواید بی نظیر گیاه آلوئه در کاهش التهابات پوستی و رطوبت رسانی آن آگاه هسیتم. استفاده از ژل آلوئه ورا به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می‌تواند التهابات ناشی از بیماری بواسیر را کاهش دهد. برای این کار کافی است قسمتی از برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل آلوئه‌ورا را به صورت موضعی در محل آسیب دیده مصرف کنید.

*البته توصیه می‌شود قبل از استعمال ژل آلوئه ورا قسمتی از آن را بر روی بازو خود استعمال کنید و تست حسایت را انجام دهید. در صورتی که علائمی مانند خارش، التهاب، قرمزی و سوزش بر روی پوست بازو احساس کردید توصیه می‌شود از این روش درمانی استفاده نکنید.

 

استفاده از روغن نارگیل

درمان بواسیر خانگی

روغن نارگیل به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ترمیم کنندگی اش می‌تواند تاثیرات چشم گیری را در بهبود علائم هموروئید بر جای بگذارد.

با استعمال این روغن گیاهی بر توده های بواسیری می‌توانید رطوبت لازم را به پوست برسانید و با ضد عفونی کردن ناحیه مقعد توسط روغن نارگیل، علائم سوزش و خارش مقعد را تسکین دهید.

همچنین روغن نارگیل حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E و آنتی اکسیدان است که می‌تواند ناحیه آسیب دیده را ترمیم کند و احساس درد را کاهش دهد.

 

استفاده از صابون مراغه و بتادین

اگر از علائم دردناک بواسیر رنج می‌برید و قصد دارید التهابات ناشی از بیماری را در خانه برطرف کنید، می‌توانید از مزایای صابون مراغه و بتادین بهره مند شوید.

بر اساس تحقیقات انجام شده میزان اثر بخشی این درمان گیاهی تا 60 درصد است و می‌تواند تاثیرات مثبتی را در درمان های طب سنتی بواسیر داشته باشد.

شما می‌توانید مقداری از ماده بتادین را در یک تشت آب گرم مخلوط کنید و ناحیه آسیب دیده را به صابون مراغه آغشته کنید و سپس به مدت نیم ساعت درون تشت بنشینید.

بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه محل مورد نظر را با آب ولرم شست و شو دهید و با استفاده از پماد آنتی هموروئید، مقعد را پانسمان کنید.

در صورتی که به بواسیر خفیف مبتلا باشید، با انجام این تکنیک به مدت 2 روز در خانه، دیگر نیازی به درمان های مکمل و جدی تر بواسیر نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: بواسیر خارجی چیست؟

استفاده از پوسته پسیلیوم

زمانی که دچار بیماری بواسیر شده اید می‌توانید از پوسته پسیلیوم استفاده کنید. پوسته پسیلیوم مکملی است که به افزایش فیبر دریافتی بدن کمک می‌کند و از طریق موجب نرم شدن مدفوع می‌شود. البته بهتر است در مصرف فیبر غذایی تعادل را رعایت کنید چرا که با افزایش سریع فیبر ممکن است باعث گرفتگی معده و نفخ شدید بشوید.

به گفته سایت معتبر health.clevelandclinic.org شما می‌توانید از پوسته پسیلیوم برای بهبود حرکات روده و نرم کردن مدفوع استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا در مواقعی که مدفوع شما نرم است به راحتی از بدن خارج شود و دیگر برای تخلیه آن به دیواره های رکتوم و مقعد فشار مضاعفی وارد نشود تا علائم بیماری شما را حادتر کند.

Be sure to drink plenty of water if you take this supplement,” says Dr. Lipman.

دکتر لیپمن در این خصوص می‌گوید بهتر است در صورت مصرف این مکمل آب زیادی بنوشید.

 

استفاده از کمپرس سرد

درمان بواسیر در خانه

در صورتی که علائم بیماری بواسیر طاقت شما را بریده و می‌خواهید هر چه سریع تر التهابات ناشی از هموروئید را در خانه التیام دهید می‌توانید از یخ یا کمپرس های سرد بر روی توده های هموروئیدی استفاده کنید.

استفاده از کمپرس سرد این امکان را به شما می‌دهد تا در مواقعی که درد زیادی را در حین نشستن تحمل می‌کنید یا سوزش ناگهانی مقعد را تجربه می‌کنید، موقتا ناحیه مقعد را بی حس کند و علائمی نظیر درد و تورم را کاهش دهد.

برای این کار باید یخ را درون یک حوله کوچک قرار دهید تا آسیبی به بافت مقعد وارد نشود؛ سپس کمپرس سرد را هر یک ساعت به مدت 15 دقیقه در محل آسیب دیده قرار دهید.

 

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان در زمینه بیماری ها مقعدی و بیماری‌های گوارشی دارید، می‌توانید به صورت آنلاین از طریق واتساپ یا تلگرام دکتر داوود تاجبخش در تماس باشید یا با استفاده از شماره های مندرج در سایت با ایشان تماس حاصل فرمایید.

استفاده از لباس های گشاد و نخی

در زمانی که به بیماری بواسیر مبتلا شده اید بهتر است از لباس های نخی و گشاد استفاده کنید. پوشیدن این نوع از لباس ها علاوه بر فراهم کردن راحتی شما، از ایجاد رطوبت در ناحیه مقعد نیز جلوگیری کرده و گردش هوا را به پوست بهتر می‌‌کند؛ همین مورد کوچک می‌تواند تاثیرات چشم گیری را در کاهش التهابات و سوزش ناحیه مقعد به همراه داشته باشد.

 

اگر به بیماری بواسیر دچار شده اید و از علائم آن رنج می‌برید می‌توانید از ترفندهای خانگی به عنوان یک درمان موقت برای تسکین علائم خود استفاده کنید. “

 

با این کارها اوضاع را بدتر نکن!

علاوه بر انجام ترفندهایی که تاکنون به شما آموزش دادیم بهتر است در مواقعی که دچار بیماری بواسیر هستید از انجام برخی موارد خودداری کنید تا بتوانید به بهترین نحو این بیماری ناراحت کننده را پشت سر بگذارید:

 

درست بنشینید:

سعی کنید برای مدت طولانی در توالت ننشینید زیرا این کار موجب می‌شود تا هموروئید به بیرون رانده و متورم تر شود. بهتر است در هنگا م استفاده از توالت فرنگی یک چهار پایه کوتاه زیر پاهایتان بگذارید تا موقعیت راست روده شما تغییر یابد و مدفوع به راحتی از رکتوم خارج شود.

 

استفاده از بالشتک دوناتی:

اگر توده های بواسیری اذیتتان می‌کند بهتر است هنگام نشستن از بالشتک های دوناتی استفاده کنید. عدم استفاده از این مدل بالشتک ها علائم را بیماری را تشدید می‌کند.

 

تمیز نگه داشتن ناحیه مقعد:

بعد از هر بار اجابت مزاج ناحیه مقعد را به آرامی و به کمک یک پد فندق جادوگر، دستمال مرطوب کودک یا یک پارچه نخی آغشته شده با آب گرم تمیز کنید. اگر بعد از این کار احساس سوزش مقعد پیدا کردید می‌توانید با استفاده از وازلین یا ژل آلوئه ورا آن را تسکین دهید.

 

جهت تعیین نوبت در کلینیک لیزر شفا برای درمان بواسیر می توانید سریعا با شماره ۲۲۳۶۱۰۷۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

معطل نکن:

هر چه که اجابت مزاج را به تعویق بی اندازید در نهایت منجر به بازگشت مدفوع می‌شود که همین موضوع می‌تواند سبب خشکی مدفوع شود. همانطور که می‌دانید برای دفع مدفوع خشک و سفت مجبور می‌شوید تا بیش از حد به رکتوم و مقعد فشار وارد کنید که این امر سبب تشدید علائم بیماری بواسیر می‌شود.

 

ورزش فراموش نشود:

ورزش و فعالیت بدنی به طور منظم به شما کمک می‌کند تا حرکات روده بهبود یابد. شما تنها با 20 الی 30 دقیقه پیاده روی در روز می‌توانید از یبوست و فشار بیش از حد حین خروج مدفوع جلوگیری کنید.

 

 

درمان قطعی بواسیر در کلینیک و مراکز معتبر

اگر درمان های خانگی برای شما کار ساز نبود یا به بواسیر پیچیده تری دچار بودید بهتر است در درمان و ریشه کن کردن آن تعلل نکنید و در سریع ترین زمان ممکن به یک مرکز متخصصی درمان بیماری های مقعدی مراجعه فرمایید.

کلینیک لیزر شفا به عنوان یکی از اولین مراکز تخصصی درمان های بیماری مقعدی با مدیریت دکتر داوود تاجبخش، توانسته نتایج رضایت بخشی را از درمان بیماری هایی نظیر بواسیر، شقاق، آبسه و … به دست آورد. اگر به دنبال مرکز معتبر برای درمان بواسیر در تهران هستید می‌توانید با خیال راحت این کار را بر عهده پزشکان زبر دست و با تجربه کلینیک لیزر شفا بسپارید.

 

شما می‌توانید برای بهره مندی از خدمات کلینیک لیزر شفا، با شماره‌های کلینیک تماس بگیرید و یا از طریق فرم رزرو اینترنتی، نوبت درمان و معاینه خود را تعیین کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا