مشاوره مستقیم با پزشک و تعیین وقت در واتساپ
مشاوره مستقیم با پزشک و تعیین وقت در تلگرام
مشاوره و تعیین وقت
رزرو نوبت اینترنتی
مزایای درمان با جراحی لیزر بیماری های مقعدی - لیزر شفا
کلینیک تخصصی درمان بیماری های مقعدی (بواسیر، شقاق، کیست مویی، آبسه مقعدی، فیستول) با لیزر
همین حالا مشاوره رایگان بیماری های مقعدی بگیرید! تلگرام | تماس مستقیم (۲۲۳۶۱۰۷۱-۰۲۱)

مزایای درمان با جراحی لیزر بیماری های مقعدی

قبل از پرداختن به نحوه درمان بیماری های مقعدی با لیزر توضیحی مختصر در مورد لیزر خواهیم داد.

لیزر چیست و چه نقشی در درمان دارد؟

امروزه اکثر بیماران محترم در زمان جستجوی پزشک بیماری خود،به کلمه لیزر زیاد برخورد میکنند،اما نمیدانند لیزر واقعا چیست.این امر مجاب کرد ما را تعریف ساده‌ای از لیزر و توانمندی‌های ان برای شما عزیزان بازگو کنیم تا در زمان جراحی بهتر بتوانید تصمیم گیری نمایید.

شما بدون انکه متوجه باشید درعرصه روز مره زندگیتان زیاد با لیزر سروکار دارید به تور مثال لیزر درcd playerو پرینترهای لیزری و بسیاری از چیزهای دیگر.

اغلب لیزر را در فیلمهای اکشن دیده‌اید،انجاکه قهرمان فیلم هنگام حل مشکلات خطر ناک باید از پرتوهای لیزری فرار کند.قدرت لیزر هم شگفت انگیز است وهم ترسناک،انجا که در امر نظامی کاربرد دارد ترسناک میشود و در کاربرد پزشکی مفید واقع میگردد.لیزر نوعی نور است،نه از مدل نورلامپ،نوری که تقویت بسیار شده و نسبت به منابع نوری دیگر انحراف خیلی کمی دارد.این نور در وحله اول ضعیف و سپس بسیار قوی میشود.

یک لیزر خوب میتواند شیی در فاصله یک کیلومتری با نقطه به شعاع حدود ۶۰ میلیمتر روشن کند.بخاطر موازی بودن این نور ضخامت ان بسیار باریک است.درمحل تمرکز نور،انرژی بقدری زیاد است که شما میتوانید اشیا را بریده یا حک کنید در واقع میتوان اینطور عنوان کرد لیزر نوعی نور پر انرژی است که در شرایط عادی در طبیعت دیده نمیشود ولی با فناوری خاصی میتوان ان را بوجود آورد و بسیار قابل کنترل.

در حال حاظر استفاده از لیزر درعلوم پزشکی باسرعت زیادی درحال رشد است و کاربرد ان محدود به یک یا چند زمینه نمیشود و تقریبا در تمام زمینه‌ها رسوخ کرده است که هم در تشخیص بیماری وهم دردرمان بیماریها کمک شایانی به بیماران کرده است. بطور کلی لیز رسه کاربرد اساسی درحوزه پزشکی دارد.

  • حوزه تشخیص اکثر بیماریها.
  • کاربردلیزر در زمینه جراحی که در واقع ابزاری برنده البته همانند چاقو نیست ومیتواند انتخابی ببرد بدون اینکه اسیبی به بافتهای سالم بدن برساند وعوارض چاقورا بهمراه نداشته واثر برش بر جای نمی‌گذارد.
  • کاربرد سوم ان استفاده از توان کم ان در مواردی همچون فیزیوتراپی وتوان بخشی می‌باشد.
  • لیزر یک فناوری بسیار پیشرفته است که میتوان در قسمتهای مختلف پزشکی ازان استفاده کرد.

قرن 21 و کاربرد لیزر در درمان

قرن ۲۱رامیتوان قرنی نامید که به پدید آمدن انقلاب پزشکی کمک کرد.

که در این انقلاب از چاقوی جراحی کمتر استفاده شده،درمقابل از ابزار جدیدی به نام لیزر استفاده میشود.

قبلا لیزر درصنایع نظامی مورد استفاده قرار میگرفت که امروزه هم،همچنان استفاده میگردد ولی با پبشرفت هایی که در دانش پزشکی بوجود امده و مشخص شد این ابزار کارآمد بسیار بالایی نسبت به چاقوی جراحی دارد و جراحی با این وسیله جدید بسیار راحت میباشد و خطرات چاقوی جراحی را ندارد.

نقش لیزر در درمان بیماری های مغزی

لیزر در بعضی مواقع میتواند تومورهای مغزی را از طریق جراحی بدون باز کردن جمجمه نسبت به تخریب سلولهای سرطانی انجام دهد این ابزار جدید لیزری که با استفاده از نوعی میکروسکوپ کارمیکند به جراحان اجازه میده که بافت سالم رااز بافت سرطانی تفکیک و نسبت به از بین بردن بافت سرطانی توسط لیزراقدام کنند.

مطالبی که در بالا گفته شد تاکیدی بر این بود که لیزر صرفا فقط در درمان بواسیر یاشقاق، کیست مویی یا فیستول نیست در عمل‌های سنگین هم از این وسیله استفاده می‌شود و تقریبا اکثر پزشکان در حال یاد گیری این وسیله پزشکی مدرن هستند.

 

درمان با لیزر دردهای مقعدی، خونریزی و سوزش در ناحیه باسن

امروزه لیزر نقش بسزایی در درمان درد های ناحیه باسن یا همان مقعدی دارد و کلینیک لیزر شفا با کمک لیزر این بیماری را بخوبی درمان می نماید.

این وسیله با استقبال بی نظیر پزشکان روبرو شد و همچنین بیماران نیز وقتی مزایای این نوع جراحی را با جراحی با چاقورا مقایسه کردن از این نوع جراحی استقبال نمودن؛ حال مپردازیم به مزایای درمانبا لیزر.

مزایای درمان لیزر بیماری های مقعدی (هموروئید، بواسیر خارجی، کیست مویی، شقاق، فیستول، آبسه و زگیل تناسلی)

در روش استفاده از لیزر خطا به حداقل می‌رسد در صورتی که در روشهای سنتی باید تومور راپس ازیک عمل جراحی سخت و پیچیده به وسیله میکروسکوپ و چاقوی جراحی خارج کرد و سپس برای بیوپسی به پاتولوژی فرستاد ومطمین شد بافت برداشت شده سالم یا سرطانی است.معمولا احتمال خطای پزشک در این روش زیاد است و ممکن است به همراه بافت سرطانی قسمتی از بافت سالم نیز برداشته شود

ضمنا درلیزر عوارض های بعداز جراحی برعکس جراحی باچاقو بسیار کم است وبهبودی بیمار خیلی سریع انجام می‌گیرد.

مزایای درمان با لیزر

  • میزان مجدد عود بیماری مقعدی بسیار کم است.
  • بعد از جراحی امکان بوجود آمدن عفونت وجود ندارد.
  • هزینه ریالی آن نسبت به جراحی با چاقو بسیار پایین می‌باشد.
  • با لیزر حداقل صدمه به بافتهای اطراف اسفنکتر اطراف مقعد اتفاق می‌افتد.
  • بیمار از روز بعد از عمل میتواند حمام بگیرد و داخل زخم را با آب و صابون بشورد.
  • پروسه درمان با لیزر کمتر از یک ساعت می‌باشد و بعد از آن بیمار مرخص و میتواند به زندگی عادی خود برگردد.
  • هیچ نوع خونریزی ای چه هنگام جراحی و چه بعد از آن نخواهید داشت زیرا رگهای خونی بوسیله لیزر ترمیم میشوند.
  • مراقبتهای بعداز عمل از قبیل تعویض باند زخم وجود ندارد و یا خیلی کم است زیرا محل زخم احتیاج به باند پیچی ندارد.
  • درحین عمل جراحی لیزر هیچ خطری از بابت ویروس هپاتیت و ایدز وجود ندارد ولیکن ممکن است از طریق چاقو یا تیغ جراحی این اتفاق بیفتد.
  • در جراحی با لیزر نیاز به هیچگونه بیهوشی عمومی نیست و بیمار تحت بیحسی قرار میگیرد، همانطورکه میدانید بیهوشی عوارض جدی ای برای بدن دارد.
  • نظر به اینکه در زمان جراحی با لیزر عصب ها نیز درمان میشوند، لذا انسان که درد را بوسیله عصبها احساس می‌کند؛ درمان آن کمک میکند که هیچگونه دردی را احساس نکنید.
  • در جراحی با لیزر با توجه به اینکه بیمار بعد از عمل مرخص و میتواند به زندگی عادی خود برگردد، دچار بیماری آمبولی نمیگردد. آمبولی باعث لخته شدن خون در عروق میگردد که معمولا بعد از جراحی با چاقو ایجاد شده و بیشتر درسنین بالا این بیماری ایجاد شده و بسیار خطرناک میباشد که در اثر بی حرکتی بیمار رخ میدهد ممکن است به مرگ بیمار منجر شود.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا